سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بخور زار

بخور زار

بخور زار

    نظر

چرا همیشه مرغ همسایه برای ما غازه اونهایی که از تاریخ ایران چیزی نمیدونن گمان میکنن که چون بخور زار و دانش های ماورایی به زبان عربی هستند پس تولید دانشمندان عربی یا یهودی هستند اما این چنین نیست و در تاریخ ایران باستان صدها آتشکده وجود داشته که بیشتر این آتشکده ها دارای مجمر (بخوردان سنگی) بوده که مخصوص نوعی بخور به نام بخور زار و جای که چندین بخور دان زار بوده است را زاران مینامیدند.در معابد ایران مجمرهایی سنگی برای بخور زار و همچنین برای بخور سرخ یا بخور حمر و همچنین بخور آبها یا بخور بحری یا بخور آبی وجود داشته که در بهترین راستای آن استفاده صحیح میشده اما در طول تاریخ و ورود اسلام در ایران کم کم این مراسم از بین رفته و تنها تبدیل به یک نماد فراموش شده در نگاه ها و ذهن ها تبدیل شده است.هنوز هم مجمرهای سنگی(بخوردان سنگی) به سه رنگ خاکی(قهوه ای) – آبی – قرمز درون موزه ها از تاریخ باستان وجود دارد.

آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که چرا برخی کشورهای عربی به ایران مجوس میگوند؟ شاید فکر کنید مجوس یعنی نجس و یا معانی این چنینی ، حتی اون فردی هم که به توهین به ایرانی میگوید مجوس خودش هم نمیداند معنی حرفش چیست و گمان میکند که میگوید نجش! و به خیال خود دارد به نژاد پاک ایرانی توهین میکند درحالی که سخت در اشتباه است.

معنی کلمه مجوس که بر سرزبانها افتاده است از کلمه ی “مگوش”یا “مگوی”گرفته شد.ایرانیان باستان به وجود خداوند و یکتاپرستی ایمان داشتند و اهریمن (شیطان-جن-موکل) را به خوبی میشناختند و توان برقراری ارتباط با آنان را داشتند.بعدها یونانیان به این کلمه ی فارسی مگوس گفتند و آن را تلفظ کردند و در کارهای ماورایی و خارق العاده ای که ایرانیان به واسطه ی علم برقراری ارتباط با موجودات ماورائی انجام میدادند “مگوس: میگفتند.

بعدها کلمه “مگوس” از یونانی به لاتین رفت و شد Magus که لغت جمع ماگوسان یا ایرانیان بود.بعدها در زبان لاتین شد Magic یعنی از جمع به مفرد و به فرد شعبه باز یا دعانویس یا کسی که کار عجیب میتواند انجام دهد اطلاق میشد.

همین بخور زار یا بخور سرخ یا بخور بحری که از اون صحبت میکنید و عکس یکی از اونها در ابتدای سایت هم آمده تا به امروز در بدنه و بسته بندی از جنس سنگی تولید میشود مانند همان زمانی که در ایران درون ظرفهای سنگی تولید میشد.اینها علم دیگران نیست بلکه علم قوم پارس است.چرا دنبال پیشرفت درخانه ی همسایه میگردید